“Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.” Leonardo da Vinci.

donderdag 18 oktober 2007

2 x niks...

Soms zit het mee, soms zit het tegen...
Ik had voor vlak na m'n vakantie een les gepland met Victor, maar ik had onwijze last van jetlag en ik vond het onverantwoord om zo te gaan vliegen. Dus zelf gecanceld.
Vandaag zou ik de volgende les hebben, weer met Victor. Maar die belde van de week af, of ik eventueel met Fred Corporaal wilde vliegen. Prima wat mij betreft!
Mijn collega Rick was mee, die zou een rondje meevliegen.

Vanwege de teruglopende daglicht tijden was ik vandaag mooi op tijd op de club. Maakte helaas niet zo veel uit want Fred had een les ervoor die wat uitliep. Omdat het al wat later werd had ik zelf maar alvast telefonisch een vliegplan ingediend (voor alles een eerste keer...) anders zouden we helemaal niet meer wegkunnen.
Fred kwam terug en na wat kletsen met z'n vorige klant kwam hij naar ons toe met de mededeling dat 'het niet veel nut had'. 14 knopen crosswind op de baan (net onder de clublimiet), stoterig op 1500 voet, 20 knopen wind op 1000 voet. Ik had op zich wel erg zin om te gaan vliegen (alweer veel te lang geleden), eventueel alleen een rondvluchtje. Maar Fred had de kist zelfs al binnen gezet. Misschien stonden de spruitjes thuis al op het vuur?
Dus vliegplan maar gecanceld en met Rick wat gaan eten in het terminal gebouw. Lekker gekletst, maar daar kwamen we niet voor natuurlijk.

De volgende staat pas weer voor 27 oktober. Dan zou ik al 7 weken niet gevlogen hebben. Veeeeeeeel te lang! Maar 'ns ff kijken of ik er nog iets tussendoor gevrot krijg....

6 opmerkingen:

Rembrand zei

Spijtig! a.s. zaterdag is er nog wel een blokje met instr. en vliegtuig vrij ;-)

Anoniem zei

Fred Corporaal staat al jarenlang bekend als de meest gefrustreerde vlieger die ooit voor klm heeft gevlogen en die zichzelf promoot door anderen naar beneden te halen. Vlieg dus nooit meer met hem, als je tenminste een goede piloot worden wilt

Anoniem zei

Anoniem een minder aardige opmerking plaatsen is niet bepaald straight. Fred is bepaald niet de gemakkelijkste, maar als je die horde neemt, wel een van de betere instructeurs waarvan je veel kunt opsteken.Ik heb nooit spijt van mijn keuze voor fred gehad. Tom Lodewijk

Anoniem zei

Fred Corporaal is op 22-05-2018 omgekomen bij een vliegongeval in Stolwijk.

Juancho zei

Ik heb B3 IFR training gehad van Fred vanaf Schiphol. Hij was de beste instructeur die ik me voor kon stellen. Heeft van mij een piloot gemaakt met fighter spirit. Ik heb na mijn brevet ruim 13000 vluchten gemaakt , de meeste in de bush van Ecuador en Colombia. Hij was enorm fanatiek en precies en dat had ik nodig. Dus van mij alle lof voor Fred. Erg jammer dat hij zo aan zijn einde moest komen.
Jan Zwart ( zie mijn boek Draagkracht uitgegeven bij MAF.NL)

Juancho zei

Ik heb B3 IFR training gehad van Fred vanaf Schiphol. Hij was de beste instructeur die ik me voor kon stellen. Heeft van mij een piloot gemaakt met fighter spirit. Ik heb na mijn brevet ruim 13000 vluchten gemaakt , de meeste in de bush van Ecuador en Colombia. Hij was enorm fanatiek en precies en dat had ik nodig. Dus van mij alle lof voor Fred. Erg jammer dat hij zo aan zijn einde moest komen.
Jan Zwart ( zie mijn boek Draagkracht uitgegeven bij MAF.NL)