“Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.” Leonardo da Vinci.

zaterdag 7 maart 2009

Belofte maakt....

De laatste tijd vlieg ik best wel wat rondvluchtjes, voornamelijk met mensen die ik ooit beloofd had mee te mogen vliegen.
Ilona had ik dat al beloofd toen we nog collega's waren, toch alweer een poosje geleden (ruim een jaar). Ze zou eigenlijk een keertje met een les meevliegen, maar dat is er nooit van gekomen (de geplande les ging toen niet door vanwege slecht weer). Dus nu maar een keer on the right front seat, des te leuker.

We hadden afgesproken voor afgelopen donderdag. Het weer was al de hele week niet echt je dat, maar zowaar werd het iets beter. Wel weer wind uit 340 (met 12 knots) maar voor een beetje crosswind zeggen we niet meer af. Maar verder goed zicht en wolken op 2200 voet.

Op de club was het erg rustig, veel auto's buiten maar bijna alle kisten binnen. V.t.v. weer alles voorbereid; vliegplan, weer, notams, W&B, alles was al gedaan toen Ilona binnen kwam. Dus na een beetje uitleg en het bepalen van de route gingen we naar de kist, de PH-SVR, de Diamond.

Baan 06 was in gebruik, dus taxi to V4, en daarna Romeo departure, cleared take-off runway 06. Ilona woont in Rotjeknor, dus we hadden gelijk een mooi uitzicht te pakken op het centrum van de woonplaats.

Na Romeo een stukje de A16 gevolgd waarna we in New Millingen TMA D airspace klommen naar 3500 voet. De 'few' bewolking hing op de die hoogte, dus weer mooi kunnen cloud surfen. Blijft leuk.


Op die hoogte richting Seppe, vrijblijvend van de CTR van Gilze Rijen en Woensrecht, maar ook de Rotterdam TMA1. Bij Seppe weer naar 1500 voet, om zo het Hollandsch Diep volgend richting eiland Tiengemeten te gaan.
Daar meldde Ilona opkomende misselijkheid (had ze al een beetje verwacht), dus direct koers gezet naar EHRD. Aan de toren toestemming gevraagd om via Oud-Beijerland de CTR te mogen enteren, ook nog een mooi gezicht over de stad. Natuurlijk daar wel meer turbulentie, dus meer hobbelen.


Na de Euromast richting meldpunt pappa, en vandaar mochten we cross in the middle, voor een left hand circuit runway 06.
Op downwind aangekomen nog even pech, three sixty over right, dus even in de holding vanwege landend verkeer. Maar na 1 orbit mochten we door voor de landing. En met weer een redelijk nette x-wind landing stonden we weer op de baan. Ilona opgelucht. :)

Weer een leuke vlucht en een uurtje erbij op de Diamond.
De andere foto's...

1 opmerking:

Ben zei

Een mooie vlucht, leuke foto's, vooral die van de wolken op 3500ft!