“Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.” Leonardo da Vinci.

maandag 29 augustus 2011

Time flies

Ondanks de wat matige zomer (voorzichtig uitgedrukt) was augustus best een leuke vliegmaand. In totaal toch nog twee retourtjes en een local gevlogen. En natuurlijk de grote Hoogvliegersdag op EHRD. De retourtjes waren naar Midden-Zeeland (EHMZ) en Hilversum (EHHV), beiden met de PH-VZV. De local was met een Robin Diesel waar ik alweer een tijdje niet op gevlogen had.

De vlucht naar EHMZ was uitdagend door het weer. We gingen er naar toe om mosselen te eten, die overigens erg goed smaakten. Vliegers die vanuit het oosten van het land zouden komen hadden al afgezegd vanwege fikse buien met regen en onweer. Langs de kust was nog de beste optie, maar ook daar kwamen we op de terugweg een bui tegen. Het hield allemaal niet over, een zonnetje was natuurlijk leuker geweest. Maar ik vond het zelf wel weer een goede oefening om met wat minder weer te vliegen.

Het retourtje EHHV was samen met Wiljo en Ewoud. Wiljo is al vaker meegeweest (herinnert u zich deze nog nog nog...) en is nog steeds niet afgeschrikt blijkbaar.   ;-D
Dat vliegtuig uit de link (PH-SVP) staat overigens momenteel op Midden-Zeeland waar wordt bekeken of recent opgedane hagelschade nog te herstellen is. Ik hoop van wel.
Op de heenweg naar EHHV was Wiljo mijn co-piloot, terug Ewoud. Boven Utrecht wilden we kijken of we de Domtoren konden vinden. Da's niet heel moeilijk. Ewoud had een tijdje in Utrecht gewoond dus was het extra leuk er even wat orbits over te draaien.
Daarna vlogen we verder naar Hilversum waar het door het lekkere weer best druk was, zowel in het circuit als op het terras. Baan 18 was in gebruik wat ik wel leuk vond omdat ik daar nog nooit op geland was. Dus even goed kijken naar hoe het circuit in elkaar zat, tegelijk luisterend en kijkend naar ander verkeer.

Na een drankje op het terras (in de zon...) begonnen we aan de terugreis naar EHRD, via een koers naar het zuiden en een Romeo arrival. Leuke vlucht op een mooie zaterdag. (Track).

De grote Hoogvliegersdag op EHRD afgelopen zaterdag was weer geweldig. Veel kinderen blij kunnen maken met een vlucht boven het Rotterdamse. Maar ook nu zat het weer niet mee, de hele middag regen gehad, de term doorweekt was absoluut op zijn plaats. De vluchten zijn zelfs een paar uur stil gelegd omdat het zicht te slecht werd. Maar gelukkig hebben we toch de meeste kinderen kunnen laten vliegen.
Dit was overigens mijn laatste keer als vrijwilliger op de grond. Ik heb inmiddels genoeg ervaringsuren opgebouwd om ook met de kids te kunnen/mogen vliegen, wat ik de volgende keer dus ook ga doen. Lijkt me erg leuk!

Komend weekend vliegen we naar Barcelona. Niet zelf, alhoewel ik wellicht even aan de mensen voorin laat zien hoe je een B737-800 netjes neerzet, want virtueel kan ik dat heeeel goed.  ;-)
(als de mede passagiers dit lezen hebben we i.i.g. een 'rustige' vlucht...)

Time flies....

Geen opmerkingen: