“Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.” Leonardo da Vinci.

zondag 20 mei 2007

It's a small world...

Tijdens mijn zoektochten naar blogs van andere PPL-ers kwam ik regelmatig de blog tegen van Sventek. Toen ik op dat blog aan het lezen was kwam ik ineens iets tegen over een nieuw huis in Rijswijk, zomer 2006. Nu wist ik wel dat er een PPL-er twee deuren verderop woonde (Tom) belde me een keertje vanuit de tuin toen hij daar was), maar na een e-mailtje heen en weer kwam ik erachter dat Sventek (Mark) dus mijn buurman is. Hoezo small world?

We hadden via e-mail wat gegevens uitgewisseld en vanmorgen zag ik via MSN dat hij online was. Hij vroeg of ik vandaag zin had om mee te gaan vliegen. Hij moest even langs de club om iets voor ATCbox te regelen en wilde gelijk zo'n nieuwe Robin diesel proberen. Ik moest even nadenken (0.3 seconden) en besloot mee te gaan. Leuk!!

Om 12:15 waren we bij de club waar net de PH-SVT terugkwam van een vlucht. Na het toestel even verkend te hebben zijn we ingestapt en heeft Mark de checklist afgewerkt (daar moet nog wat aan gesleuteld worden, die checklist). We zijn opgestegen op baan 06 (ik had tot dan toe alleen baan 24 gehad) en via Mike de CTR uit. Het plan was om een rondje Loosdrecht, Schiphol, Zandvoort, Den haag te doen. Zo gezegd zo gedaan.

Ik vond het erg gaaf om zo vlak over Schiphol te vliegen. 600 voet, dus zeg maar 200 meter. Hoe dat eruit ziet? Nou zo;

We moesten links langs de toren passeren en zagen toen rechts van ons vliegtuigen landen. Toen zijn we doorgevlogen naar de kust, nog wat zwevers gezien bij Valkenburg en daarna via scheveningen landinwaarts gegaan.

Rondje over Rijswijk gedaan, via de A13 weer naar Rotterdam. Daar moesten we ineens wel heel snel landen (zaten nog wat hoog) maar Mark zette de Robin perfect neer.

Was een erg leuke, onverwachte zondag middag. Thanks Mark!

1 opmerking:

Anoniem zei

graag gedaan, ik vond het ook leuk!