Gisteren nog wel een vluchtje gemaakt met Barry, ook een freelancer waar ik tot voor kort mee heb samengewerkt bij mijn huidige opdrachtgever. Barry heeft de nodige vlieg ervaring, ook op de left seat.
De SVM stond in eerste instantie geboekt, maar we werden overgezet naar de SVQ omdat de SVM door de uren heen was (tot het volgende onderhoud).
De METAR van EHRD gaf prima vliegweer aan en nosig. De TAF hield echter rekening met kans op buien/CB's en/of thunderstorms. Ook buienradar liet een regenfrontje zien, dus we besloten even te wachten. De inmiddels nieuwe METAR gaf ook aan CB's op 2000 en regen, dus juiste beslissing. Maar daarna zou het aanzienlijk beter worden, dus besloten we na het frontje in te stappen en weg te wezen.
Runway 24 was in use en een Hotel departure was aangevraagd. Al snel hingen we dan ook boven Hoek van Holland. Na een paar rondjes boven de maasvlakten (nr2 in aanbouw) zijn we het Haringvliet gaan volgen. Over het (nog wel) eiland Tiengemeten en knooppunt Hellegatsplein. Barry spotte nog een kist 200 voet boven ons, vloog in de richting van Rotterdam. Daarna koers gezet richting Oudenbosch, want we wilden even overhead Seppe vliegen.
Na Seppe de A58 gevolgd richting A16 en daar aangekomen 90 graden naar links richting Moerdijkbrug (wat plukjes wolk op 1300 voet...) , Dordrecht en Rotterdam.
Bij Romeo aangekomen toestemming gevraagd om even over Ridderkerk te mogen orbitten, want daar wonen de ouders van Barry. Na wat foto en films shots verder met de Romeo arrival.
Het was verder erg rustig op en om het vliegveld, geen ander verkeer meer gezien.
Na een right hand downwind runway 24 en een crosswind landing (290/12, maar mooi op het rechter achterwieltje geland) stonden we weer aan de grond met een uurtje vliegen achter de rug. Leuk, zo ff tussendoor vluchtje!
Natuurlijk weer een GPS track.
1 opmerking:
Leuk filmpje inderdaad!
Mijn brevet is nog niet binnen en vrijdag ga ik twee weken naar Italië. Dus daarna wil ik heeel graag zelf als PIC gaan vliegen ;)
Een reactie posten