“Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.” Leonardo da Vinci.

vrijdag 18 mei 2007

Het gaat beginnen...

Omdat het hip is (zeggen ze), ik het nog niet deed én ik met een nieuwe hobby ga beginnen;

NIEUW NIEUW NIEUW: MARCEL’s WEBLOG!!

En we hebben ‘m genoemd; Skycaptain; the only way is up!

Die naam moet ik denk ik wel even uitleggen. De naam zelf heb ik gejat van de film; Sky captain & the world of tomorrow. En die film gaat een beetje over vliegen enzo.
En dat is nou precies de clou, dat is m’n nieuwe hobby! Ik ga proberen piloot te worden. Althans, ik ga m’n sportvliegbrevet (proberen te) halen.

Waarom dat nou weer?
Nou, na een auto rijbewijs, duikbevret en motor rijbewijs wordt het tijd voor een nieuwe uitdaging. Daarbij komt dat ik al wil leren vliegen sinds ik als 16-jarige voor het eerst door de hangar van de Anthony Fokkerschool in (toen nog) Den Haag liep (nu Nederlands Luchtvaart College, Hoofddorp). Tijdens de 4 jaar dat ik daar op school zat ben ik besmet met het vliegtuig virus. M’n stage jaar bij de luchtmacht heeft ook niet geholpen wat dat betreft.
De techniek in vliegtuigen heeft me sowieso altijd geboeid, ook omdat ik na de Anthony Fokker school al snel in de IT terecht kwam. Je weet wel, het beroep voor mensen die eigenlijk niets kunnen.

Nou is het niet de bedoeling dat ik in F-16’s ga vliegen (zeker niet die waar ik toen aangesleuteld heb!!) maar kleine, één- of twee motorige sportvliegtuigjes.
De afgelopen twee jaar heb ik de verrichtingen van oud Syntegra collega Tom Welling gevolgd via zijn blog. Tom heeft in april 2007 zijn PPL gehaald (Private Pilot License). Oppassen dus als je wat hoort boven je hoofd.

Op deze blog ga ik een beetje bijhouden wat er allemaal bij komt kijken en wat ik meemaak. Het is de bedoeling dat ik wekelijks wat nieuws plaats. Verhaaltjes, fotootjes en wat linkjes, not to fancy.

Voor mij wordt het in ieder geval een spannende tijd. Een droom verwezenlijken doe je per slot van rekening niet elke dag…

Grtz,
Marcel

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Marcel, wat later dan gepland ben ik je blog gaan lezen. Veel succes met de opleiding en vooral veel plezier!

groeten van Frank de Graaf, collega van Bianca