Deze keer zouden we naar vliegveld Seppe vliegen en daar zogenaamde touch & go's doen, oftewel, landen en direct weer opstijgen. En dat een aantal keer achter elkaar.
Victor was nog even aan het de-briefen met iemand anders, dus ik alvast de pre-flight gedaan. Rondje eromheen, olie, genoeg brandstof, lampjes...alles ok. Tien minuten later zaten we in de kist (weer de SVU) en liep ik de checklist door.
Daarna startup clearance vragen aan Rotterdam Delivery, ging alweer makkelijk dan vorige keer.
Taxiëen naar de baan, weer runway 24 vandaag. Onderweg moest ik even voorrang verlenen aan een zakenjet die van rechts kwam. Ook op de taxie baan gelden verkeersregels. Die piloot bedankte me door even te zwaaien. Koel, doen zij dus ook. :)
Aangekomen bij holdingpoint Victor-2 moesten we nog even wachten (tikkie druk), maar toen mochten weg weg, op naar Seppe.
De vlucht ernaartoe, ongeveer een kwartier, twintig minuten, lekker rustig straight and level gevlogen, beetje uit het raam gekeken.
Om het af te leren nog ééntje mét flaps. Ging redelijk, kwam iets te hard neer naar mijn zin. Toen was het genoeg, 6 keer landen en opstijgen. Aan de baan pief van Seppe mijn naam en lidnummer doorgegeven (want je moet op Seppe iets van 5 euro dokken per landing) en toen weer koers naar Rotterdam. Weer ff lekker normaal gevlogen op 1500 voet, geen fratsen...
We wilden via Oud-Bijerland terug vliegen, dus bij het naderen van de CTR ik weer gemeld dat we eraan kwamen, op welke hoogte, welke ATIS info we hadden en of we over Oud-Bijerland mochten naderen. Maar daar kregen we geen toestemming voor, want een kist vol parachutisten was daar net bezig op te stijgen om vervolgens die gasten eruit te flikkeren (waarom ga je dan mee omhoog?). De toren vroeg wat we dan wilden (advise...), dus dan maar een Romeo arrival. Dat was ok...We waren al onderweg toen Victor aan de toren vroeg of we een nadering mochten doen via Barendrecht, en dan naar Foxtrot (Brienenoordbrug/Feijenoord stadion). Dat mocht, en zo konden we wat afsnijden. Langs de A16 gevlogen, tot meldpunt Oscar. Daar gelijk gevraagd of we een direct final mochten doen en dat mocht. We hoefden dus niet het circuit in. 5 minuten later stonden we aan de grond, redelijke landing.
Dat was 'm weer, met in totaal 7 take-offs en 7 landingen, één uur en 15 minuten gevlogen. Was flink werken, maar o zo gaaf! De RT (radio) ging eigenlijk best wel goed. Veel relaxter, beter luisteren. Zo is het wel leuk. :)
Over drie weken (pas weer, snik) vliegen op een zaterdag, dubbel blok. Mijn eerste navigatie vlucht naar Midden Zeeland, een grasbaan (dus minder stuiteren hoop ik). Bianca gaat dan voor het eerst mee, dus betere foto's! En misschien een vol kotszakje...
Today's route;
O ja, Victor zei op de terugweg van Seppe naar Rdam "nog twee of drie lesjes zo en dan doe je het maar alleen..". Is 'ie gek geworden ofzo? Heb pas zes lessen achter de rug! Zal mij benieuwen...
4 opmerkingen:
Gaaf man, gek idee hè, dat je nog maar net begint en dan eigenlijk al alleen mag vliegen!
Trouwens: ik had m'n 1e les ook op 18 juli en ook in de SVU en ook van Victor. Hmmm,ben ik toch benieuwd of jij direct voor mij zat. Ik begon om 13.00.
Groeten,
Rembrand
Hi Rembrand, ik vloog om 17:30. Was om 17:00 op de club, heb je denk ik gemist.
Inderdaad erg gaaf hoor, het gaat allemaal best snel zo.
Aan Victor heb je een goeie, althans, dat vind ik. Die laat je al heel snel veel doen, waardoor je alles snel oppakt.
Leuk dat je begonnen bent! Al aan het bloggen? :)
Inderdaad, ik was om 16.00 weg. Ik ga vooral op vrijdag+zaterdag overdag lessen, en ik geloof dat ik dan toch bij een ander dan Victor uitkom. Wel jammer, want hij laat je inderdaad zoveel mogelijk zelf doen. Hopen dat de volgende instructeur ook goed klikt!
Ik heb een eerste poging gewaagd, het begon als testje, maar heb toch maar wat over het vliegen geschreven:
http://remblogje.blogspot.com/
Ja klopt, Victor doet voornamelijk avonden en zondag.
Precies de momenten waarop ik meestal les.
Maar er zijn nog wel meer goeie bij hoor....
Je blog staat bij de lijst!
Een reactie posten