Na het werk en vóór de file de A13 over (jeah, right) voor weer een vliegles.
Degene die de PH-SVU voor me had geboekt had afgezegd en omdat Victor en ik lekker op tijd op EHRD waren konden we mooi op tijd vertrekken.
Doel van deze les; een heleboel...
Het lesblok waar ik nu in zit is veel herhalen om de puntjes op de i te zetten. Alles net even beter en mooier en gewoon ervaring opdoen.
Het programma was dan ook vol. Begon met een short field take-off met...natuurlijk wéér een simulated engine failure. Victor zei wel dat we deze niet zouden doen, maar die kun je dus ook niet meer geloven. Volgende keer trek ik zelf het gas wel dicht... :)
Daarna een Romeo departure die ik een tikkie (understatement) afsneed t.h.v. Oscar. Tijdens de departure even slow flight.
Na Romeo geklommen naar 2500 voet voor twee keer een full stall, één keer met en één keer zonder motorvermogen als redmiddel. Daarna twee approach to stall's, één clean en één in volledige landings configuratie. Maar dat is wel twee standen flaps en niet één, dus een derde erachteraan. Vervolgens een dalende bocht richting oefengebied.
Aldaar een noodlanding, voorzorgslanding, gevolgd door een aantal steile bochten.
Toen we daarmee klaar waren mocht ik de 'laskap' weer opzetten voor een stuk blind vliegen. Dat werd nog even aangevuld met VOR vliegen richting een baken. Op dat moment was ik overigens echt goed de weg kwijt, ik had geen idee meer waar ik vloog. Is ook wel de bedoeling voor deze oefening, maar toch....
Victor dirigeerde me 'blindelings' terug naar EHRD, waar we direct final 24 kregen. Pas op final mocht de kap weer af en toen zaten we nog op 1500 voet, redelijk dicht op de baan. Dus als een baksteen naar beneden en netjes op de baan, wel iets voeger dan gepland. Toch geen ruimte meer over onder de wieltjes... :)
Anyway, drukke maar leuke les, veel gedaan. De tijd vloog i.i.g. voorbij.
Tracklog weer available...
woensdag 4 juni 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
Mocht het nu niet lukken met het vliegen, wat ik me niet voor kan stellen hoor, dan kan je natuurlijk altijd nog lasser worden... :)
Ben benieuwd wanneer ik een beurt met de laskap krijg...
Gr
Arjan
Een reactie posten