Gisteren naar aanleiding van de PLT nog een les gevlogen. Het weer was nogal onstuimig en 's middags zag de TAF er leuk uit;
ZCZCFC130900 EHRD TAF EHRD 130900Z 131019 22020G33KT 9999 SCT025 TEMPO 1019 7000 -SHRASCT020CB BKN040 PROB30 TEMPO 1019 23025G38KT 4000 SHRA TSRA SCT015CBBKN020 PROB30 TEMPO 1519 23030G43KT=
Maar, 's avonds bleek het zowaar vliegbaar, mede door de richting waaruit de wind kwam. Doel van de les was om nog een keer navigatie te doen met de 'andere' manier van uitwijken. Dus niet lijntje trekken + Olaf Bakker schijfje maar uit de losse pols zeg maar.
Na een Mike departure koers voorgelegd volgens navigatie plan, maar al na een paar minuten zag Victor het 'heel donker worden' in de vliegrichting, waardoor we natuurlijk moesten uitwijken. Eerst naar Seppe (dicht), daarna naar Schiphol (te duur) , en daarna nog even naar Valkenburg (o ja, allang gesloten). Boven Leiden de VOR RTM opgepikt en op radiaal 190 terug naar EHRD gevlogen waarbij we boven Zoetermeer de CTR invlogen.
Na een flapless landing vanwege de straffe tegenwind (die eigenlijk nog best redelijk ging) stonden we weer aan de grond.
Nog even nabesproken en de volgende stap is het aanvragen van het examen. Dat gaat Victor één dezer dagen doen. Ondertussen ga ik vandaag nog even een stukje solo navigeren en dan wachten op de examen datum.
Keep you informed!
donderdag 14 augustus 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
4 opmerkingen:
Ik stond op de club nog ff te wachten op je take-off. Je kwam heeeeeel langzaam voorbij :)
Leuk om te zien...
Gr
arjan
Zat ook al op 800 ft aan het einde van de runway, groundspeed zeker niet meer dan 40/50 kts...wel lachu.
Ma zegt
Spannend!!!!!
Succes met het examen!!
Een reactie posten