Via e-mail daarna contact gehad en e.e.a. geregeld. Mike's vader werd gisteren 60, maar het weer was toen zo slecht dat het niet mogelijk was VFR te vliegen. Dus helaas kon het niet op de verjaardag zelf. Maar, vandaag waren de voorspellingen iets beter, zeker in de middag.
We hadden om 15:00 afgesproken op de club, maar toen ik om kwart vóór arriveerde was de hele familie al binnen. Jan (de jarige job), zijn vrouw Annemieke en dochter Marie-Louise zouden meevliegen, Marie-Louise's vriend moest helaas achterblijven, de kist was vol.
Snel een vliegplan doorgebeld en daarna e.e.a. uitgelegd over wat we gingen doen en de route besproken. Take-off van runway 24, Mike departure, via Leiden naar de kust, daarna zuidwaarts richting HvH, en vandaar weer back to the field.
Daarna werd het tijd om naar de kist te gaan, de PH-SVG, een Piper Warrior.Na de pre flight inspection ingestapt en de checklist afgewerkt. Na het opstarten mochten we taxieën naar Victor2. Vlak voor we wegreden hoorden we nog op de radio 'de laatste passagier zit in de SVN'. Ik kon toen niet plaatsen waar dat vandaan kwam, maar later bleek dat een ander clublid zo vriendelijk was Marie-Louise's vriend mee te nemen op een vluchtje met de PH-SVN. Helemaal top natuurlijk.
Na de run-up checks kregen we al snel toestemming om op te stijgen. Er stond nauwelijks wind dus kwamen we heel rustig los van de baan en klommen naar 1000 voet voor de standaard Mike departure. Het zicht was niet echt fantastisch op 1000 voet, dus na Mike wat gezakt naar 800 voet en dat was prima te doen.
Koers naar Leiden opgepakt en onderweg gezocht naar herkenningspunten. Boven Leiden (oude woonplaats van Jan) nog wat rondjes gedraaid en daarna koers gezet naar Noordwijk. Na Noordwijk de kust richting het zuiden gevolgd. Daarna langs Den Haag en het Westland, richtig HvH. Daar zagen we nog wat boten dobberen, en natuurlijk nog even de Maeslantkering van bovenaf bekijken.
Het zicht werd er volgens de ATIS niet beter op, dus werd het tijd om terug te keren naar Rotterdam via een Hotel arrival op 1500 ft. Na Whiskey kreeg ik opdracht te zakken naar 1000 ft en na het melden van Tango konden we de baan al zien. Daarna een righthand downwind voor runway 24, en na een prima landing stonden we weer aan de grond. Als laatste 'taxi to Lima' en het zat er weer op.
Nog even wat foto's gemaakt in en om het vliegtuig, en daarna naar het clubhuis waar de bar inmiddels geopend was. Onder het genot van een drankje nog even nagekletst.
Het was een erg leuke en gezellige vlucht, helaas niet met optimaal zicht. Ach, zo heb je een excuus om het nog 'ns te doen. :)
GPS tracklog voor Google Earth...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten