Gisterenavond voerden we koortsachtig overleg i.v.m. de toch wel interessant te noemen -ahum- weersvoorspellingen, en besloten we om 09:30 op de club af te spreken.
Daar aangekomen was het prut. Het weer dan. En er kwam ook niet heel snel verbetering aan.
Koblenz werd geschrapt en de kaart van Frankrijk werd erbij gepakt want zuid-west lagen de beste kansen. Le Touquet kwam ter sprake. Maar de TAF en METAR van velden die kant op gaven weinig hoop. Bewolking op 800 voet, slecht zicht.
De keuze huiswaarts keren of toch vliegen viel in het voordeel van Oostende, een leuk plaatsje aan de Belgische westkust. Alternatief #1.
Een half uurtje later (het was inmiddels alweer 12:00 geweest) stegen we me de PH-SVQ op van runway 24, om via een hotel departure, het baken HSD, vliegveld Midden Zeeland, het baken COA naar EBOS te vliegen. Martin vloog, ik deed de RT en Mark zat achterin te fish- eyen.
Brussels info zette ons na aanmelden direct over op Oostende approach, waar we bij moesten blijven tot we het vliegveld in zicht hadden. Nadat we dat hadden gemeld werder we over gezet op Oostende tower en kregen we een direct final runway 26. En na 50 minuten vliegen en een hele lange final gevolgd door een mooie landing van Martin stonden we dan op Oostende Airport.
We werden naar de parkeerplek begeleid door een marshaller, die ons daarna een lift gaf naar het terminal gebouw, toch wel een kilometertje verderop.
Tijdens het nuttigen van een omelet in het behoorlijk drukke restaurant werd de volgende leg besproken. Grimbergen was het plan, maar volgens de METAR was het daar qua weer ook kommer en kwel. Alternatief (#2) EHMZ, want alleen langs de kust leek het ok.
Met deze keer Mark on the left seat en Martin aan de mike, propte ik me achterin. Ook maar even spelen met die fish eye lens van Mark. Leuke effecten krijg je daarmee (foto's komen nog).
Stukje taxien via Kilo naar Charly 1, oplijnen runway 26 en daar gingen we, met een right turn out, 1000 feet, following the coast line.
Mark vloog maar een stukje om naar EHMZ, anders ben je daar al met 20 minuten.
EHMZ was niet heel druk, maar er werd parachure gesprongen en er waren zweefvliegers actief.
Runway 27 in use met een right hand circuit. Strakke landing van Mark, en op naar de cappuccino op het terras.
Ook daar weer nagedacht over de volgende leg. Budel? De Kooy? Tsja, het weer had het eigenlijk wel een beetje verpest vandaag. Alternatief #3, direct terug to Rotterdam.
Deze keer mocht ondergetekende op de left seat, Mark deed het radio werk.
Rolling take off runway 27, met direct een right turn out om de camping gasten te ontzien. Richting Rotterdam Romeo. In de buurt van de Moerdijkbrug hing nog een leuk buitje, dus daar maar een beetje links omheen gestuurd. Korte tijd later schoof Romeo onder ons door en na het melden van Oscar kregen we een direct final 24 aangeboden. Prima, descent to 1000 and report over the VOR. Vanaf de VOR (RTM) alle kleppen eruit en naar beneden. Met alle onderdelen er nog aan (de kist) taxieden we na touchdown richting Lima.
Onder het genot van een drankje het 'dagje alternatief' nog 'ns de revue laten passeren en afgesproken dat we eind september een nieuwe poging doen voor Koblenz, Spa en Grimbergen.
We hebben een hoop foto's en filmpjes gemaakt, maar aangezien we zondag in een KLM 777 stappen richting Dubai laat dat wellicht even op zich wachten.
See ya!
EDIT: fish eye foto's..
3 opmerkingen:
Inderdaad een dagje alternatief zeg :) Zondag, als het weer oké is, ga ik met mijn pa naar EBOS.
Goede vlucht en een prettige vakantie!
Thnx, jij ook een goede vlucht zondag!
Hele fijne vakantie...
Enne mocht je een rijke sjeik aantreffen die werk heeft voor het Victor 2 formation, dan hoor ik het wel :)
Een reactie posten