“Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return.” Leonardo da Vinci.

zondag 31 mei 2009

Dinner @ EHMZ

Het was dit weekend natuurlijk te mooi weer om niet te gaan vliegen, dus al gauw een excuus gevonden. We hadden zaterdagavond met onze vrienden Cor en Jolanda afgesproken, en aangezien Jolanda volgende week jarig is konden we mooi een vluchtje aanbieden. Gefeliciteerd! :D

We hadden per SMS afgesproken om wat te gaan eten op Midden Zeeland, leuk begin van de avond niet waar? Cor was al 'ns meegeweest met een navigatie les, voor Jolanda was het de eerste keer general aviation.

Om 17:00 waren we op de club. Meeste voorbereidingen al 's middags gedaan en na wat uitleg gingen we richting kist, de Piper Archer PH-SVP. Die zat nog driekwart vol, ruim voldoende dus.
Na de preflight stapten we in en kregen we clearance voor startup en taxi naar V4, runway 06.
Met 13 knopen wind uit 040 waren we in no time los en onderweg.
Ik had met het indienen van het vliegplan al gevraagd of we een direct Rijswijk mochten vliegen, want we wonen ook nog 'ns in dezelfde straat. 10 minuten later hingen we boven onze huizen en klikten de foto camera's driftig. Na een paar rondjes (zie track) vervolgden we onze weg richting Hotel en vlogen t.h.v. Naaldwijk de CTR uit.



Amsterdam info on the box en sight see-en maar! Maeslantkering, zandopspuitwerk voor de kust, Maasvlakte...die ene container, die ene...zie je m?


Nog even gedag zeggen tegen de mensen die het Pinksterweekend in een bekend bungalow park doorbrachten...


We vlogen verder met een prachtig zonnetje up above, richting delta werken.


Nadat wat rondjes over de Deltawerken meldde Adam info dat we over mochten naar Midden Zeeland radio waar het....stil was. Heel stil. Niemand in de lucht daar (letterlijk). En dat op zo'n mooie avond! Ik meldde ons aan en kreeg te horen dat baan 09 in gebruik was, linkerhand circuit bij een QNH van 1025. Voor 09 ligt een camping die je dient te ontwijken, dus je vliegt de baan enigzins apart aan. Maar dit is bekend daar, ook al eerder gedaan.

Na de landing mochten we voor het restaurant parkeren, naast de enige andere bezoeker, een Belgische Piper. Even afrekenen bij de havendienst en op naar het terras, voor een kwart gevuld. Lekker gegeten (de slip tongetjes zijn aan te bevelen) en wat gedronken en even voor achten was het weer tjd om te vertrekken naar Rotterdam.

Na take-off geklommen naar 3000 voet en de autopilot ingeschakeld. Wat een uitzicht daar!

Voor de Rotterdam TMA weer gedaald naar 1500 voet, met de bedoeling om via Oud-Bijerland weer terug te vliegen naar EHRD. Maar na contact met de toren ging dat niet door; Oud-Beijerland not available due to parajumping. Jammer, maar we kregen een alternatief aangeboden: via Romeo en dan na Foxtrot richting centrum stad.
Zo gezegd zo gedaan, en even later hingen we samen met de ondergaande zon boven Rotterdam centrum...


Prachtig gezicht, de enige stad in NL met een serieuze skyline.
Nadat ik gemeld had dat we 'finished overhead the city' waren kregen we een direct base 06 aangeboden. Aangezien je het vliegveld al lang en breed in zicht hebt is dat erg makkelijk te doen en het scheelt een circuit vliegen.
Even later hingen we op final 06, de wind was ongeveer hetzelfde gebleven, wel wat gusting erbij.

Na een nette landing eraf bij de high speed exit, en taxi to lima.
Nog even de kist parkeren en toen zat het erop.



Leuke avond en weer anderhalf uur in het logboek.

GPS track , wat foto's en weer een filmpje!

1 opmerking:

Arjan zei

Leuk filmpje, met al dat blauw en groen leek het wel een tropisch. Mooie kuiten trouwens bij de push-back ;D