Gisterenavond weer een lesje geboekt, deze keer op een Piper (PH-SRU) omdat de Robin's (die nog over zijn) nogal druk bezet zijn.
Ik had een navigatie les voorbereid omdat ik wilde uitproberen wat nu de beste methode is om uit te wijken; Olaf Bakker schijfje + liniaal of schatten (koers en afstand) met het potloodje.
In het begin was het nogal wennen aan de piper warrior, was tenslotte mijn derde uurtje pas op dit type kist. Met name het stabiel aftrimmen kostte me wat moeite. Maar na een poosje lukt het wel.
Qua uitwijk is mijn keuze toch gevallen op het Olaf Bakker schijfje, want daar neem je ook meteen de windcorrectie in mee, en het is redelijk makelijk de te verwachten aankomst tijd te berekenen. Die gaat het dus worden met het examen.
Natuurlijk een noodlanding gedaan (2x), twee stall's en een precisie landing op Rotterdam. Tis dat ik nog een klein beetje gas gaf anders was die gewoon perfect geweest. Ik onderschat de flare nog wel 'ns.
Na de les nog even met Mark meegeweest, die ging voor een checkout op de PH-WKB, een splinter nieuwe Piper Archer met glass cockpit.
Erg mooie kist en die schermen geven waanzinnig beeld. Je kunt er heel veel op instellen en de koppeling met de auto pilot is echt gaaf. Wel ff wennen in het begin..
Anyway, morgen nog ff een rondje solo op een andere Piper om wat circuitjes te draaien op EHRD. Beetje aanvoelen hoe 'ie is met landen.
Switching off!
donderdag 17 juli 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Hoorde van Victor dat je binnenkort voor je PLT kan gaan... SPANNEND!!!
Een reactie posten