Afgelopen vrijdag uit het werk door nog even een uurtje solo gevlogen op een Piper, de PH-SVH. Dat is een warrior/cadet, een kist met eigenlijk alleen de basic instrumenten. Dus geen GPS ofzo aan boord.
Zoals ik in mijn vorige blog al schreef ben ik min of meer overgestapt op de Pipers, omdat de Robin 's diesel voorlopig aan de grond blijven.
De overige benzine Robin's zijn nog steeds erg druk geboekt en qua bediening scheelt het niet eens zoveel met deze benzine kisten (mixture, carb heat en magneto's heb je niet in de diesels).
De Piper voelt zwaarder aan (beetje logger) maar ook weer heel stabiel. Eigenlijk wel een beetje als een ouwe amerikaanse auto, lekker comfortabel.
Het grootste verschil is eigenlijk wel dat de Piper een yoke heeft (soort stuurtje) en Robin gebruikt maakt van een stuurknuppel. Da's in het begin even wennen, maar vliegt wel lekker.
Dus met de Piper een paar circuitjes op Rotterdam gevlogen om wat verschillende landingen te oefenen en tussendoor nog even naar Rijswijk heen en weer om wat steile bochten te proberen boven ons huis.
Op Rotterdam links en rechts voorbij geraasd door die Red Bull airrace gasten. Wat kunnen die vliegen zeg!
Anyway, misschien is het niet heel slim om vlak voor je PLT en examen over te stappen op een ander type kist, maar ik wil graag verder en Victor denkt wel dat het wel gaat lukken.
Ik had het iig prima naar mijn zin in de SVH, dus kommaarop!
See ya!
zondag 20 juli 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
3 opmerkingen:
Hoy
Je had net moeten doen of je bij die red bullers hoorde en ook over de maas ging vliegen.
Of mag dat niet????????
groetjes Ma
Hoy
Je had net moeten doen of je bij die red bullers hoorde en ook over de maas ging vliegen.
Of mag dat niet????????
groetjes Ma
PLT, waar staat dat precies voor? Is dat het proefexamen?
Een reactie posten