Afgelopen zondag had ik een vlucht gepland met een zakelijke relatie. Aangezien het 5 mensen betrof moest er een tweede vliegtuig komen en Oscar was zo vriendelijk deze te besturen. We hadden de PH-SVI en de PH-ANH geboekt, laag en hoogdekker, Oscar vloog de Cessna.
Na wat uitleg op het terras begonnen we aan het rondje Mike, Noordwijk, HvH, Nieuwe Waterweg, Euromast, Pappa. We hadden afgesproken te proberen om langs de kust een stukje side by side te gaan vliegen. Ik was met de SVI iets eerder vertrokken, maar na twee orbits over right kregen we de ANH in beeld. Altijd leuke plaatjes, air to air...
De vlucht kreeg nog een wat ongewoon einde. Het was behoorlijk druk toen we weer bij EHRD kwamen, dus we moesten een aantal keer in de holding om te wachten op ander aankomend en vertrekkend verkeer.
Oscar moest een poosje 'holden' boven Pappa en ik moest een orbit over left in Bravo, en halverwege de tweede terugvliegen naar beginning downwind 24. Daarna zakken naar 500 voet om Oscar ruimte te geven om te crossen. Er werd i.i.g. leuk gepuzzeld door ATC.We zijn daardoor zeker 10 minuten langer in de lucht geweest dan gepland. Maar ach, de passagiers kregen zo wel wat te zien... :)
De landing was wel een beetje tricky. Er stond best een flinke gusty crosswind vlak boven de baan, dus alle zeilen bij. Maar we zijn niets verloren voor zover we weten. :)
Oscar, thanks for flying, was erg leuk zo!
Meer foto's
woensdag 7 juli 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten